webáruház készítés ára

Mennyibe kerül egy webáruház?

Mennyi a webáruház készítés ára? Ez az a kérdés, melyet érthető módon a legtöbben szegeznek nekem egy megbeszélés alkalmával. A válasz nyilván összetett, de ha kikényszerítek magamból egy gyors választ, azt mondhatom egy modern, értékesítésre kész webáruház bruttó 100 000 Ft alatt elindítható.

Az alábbiakban természetesen részletezem, hogy ezek pontosan mikből is állnak. Ez a cikk most meglehetősen részrehajló, hiszen itt annak a megoldásnak a részleteit és költségeit firtatom, melyeket én ajánlok Ügyfeleim részére.

Saját tulajdonú Áruház

Természetesen a pontos költségelemzés előtt pár döntést is meg kell hoznunk. Sokan tudják, hogy a webáruház bérlése is nagyon népszerű manapság. Leginkább azért, mert látszólag az indulási költségek minimalizálhatóak. Nekem meggyőződésem, hogy ma 2017, 2018-ban Magyarországon mind rövid, mind hosszú távon a saját tulajdonú webáruház indítása a jó döntés, szemben a bérlettel.

 

A két megoldás összehasonlítására mindenképpen érdemes egy külön blog bejegyzésben kitérnem, de most a saját tulajdonú webshopra fogok koncentrálni.

A Webáruház Motorokról

Saját tulajdonú, azaz saját domain nevünk és tárhelyünk alatt futó webáruház építésére szerencsére léteznek kész megoldást kínáló motorok. Ezek egyfajta weboldalként telepíthető szoftverek. A piac úgy alakult, hogy a megfontolásra érdemes webáruház motorok ingyenesek. Hol van benne a trükk? Kinek éri ez meg? Jellemző, hogy az alap webáruházak bár jellemzően nagyon funkciógazdagok, kínálnak fizetős kiegészítőket. Lecserélhetjük az alap megjelenést, vagy telepíthetünk olyan kiegészítőket, melyek egy adott bankkártyás fizetést támogatnak, egy számlázóhoz csatolják az áruházat, vagy bármilyen speciális funkcióval, vagy marketing megoldással gazdagítják. Ezeket a kiegészítőket jellemzően kisebb nagyobb fejlesztőcégek készítik szerte a világban, így szerencsére speciálisan magyar megoldásokat is szép számmal találhatunk

Miért Prestashop

A webáruház motorok között van választék. Magento, osCommerce, WooCommerce, hogy csak a legelterjedtebbeket említsem. Korábban hosszú ideig dolgoztam Virtuemart megoldással, de bő 2 évvel ezelőtt úgy éreztem eljárt felette az idő. Alapos kutatással és sok teszttel választottam ki azt a megoldást, amit kisvállalkozó ügyfeleim részére nyugodt szívvel kínálhatok. A cél az volt, hogy olyan alapot válasszak a webáruházakhoz, amiből a lehető legkevesebb munkaidővel (így kisebb költséggel) lehessen egy kerek egész, modern megoldást építeni, ami a magyarországi igényekhez tökéletesen igazítható. Most úgy érzem a tucatnyi elégedett ügyfél és sikeres projekt igazolta a választásomat.

Mire van mindehhez szükségünk?

Munkaidő

Ez az ami a legtöbb ráfordítást igényli az induláshoz. Egyrészt technikai feladatok merülnek fel, mint a Prestashop tárhelyre telepítése és magyarítása. Ezt követően készül az adott struktúrára szabott design koncepció, mely aztán átültetésre kerül az áruházba.  Egy webáruház üzembe helyezése apró döntések és beállítások hada, melyek online marketing és keresőoptimalizációs szempontból kritikusak.

 

Mindezek meglepően sok szaktudást igényelnek, a feladat nem hasonlítható egy egyszerű számítógépes szoftver telepítéséhez. A Prestashop és annak tetszetős alapsablonának esetében azonban egy éles webáruház kialakítása jóval kevesebb időt igényel, mint más, korábban említett webáruház motoroknál. Gyakorlatilag így érhető el a legjobb ár/érték arányú megoldás. Ez is egy komoly érv a Prestashop mellett.

 

Én a fenti feladatokra bruttó 100 000 Ft alatti összegért vállalkozok.

Tárhely és Domain

A jó tárhely választása fontos. A webáruházak különösen kényesek a tárhelyre, így minden esetben hallgassunk a szakember ajánlására. Egyébként a költségek nagyon egy nagyságrendben mozognak. Egy kiváló tárhelyet már havi 1000-1500 Ft ért bérelhetünk, míg egy domain 2 éves fenntartása 4000-5000 Ft.

Egyéb opcionális költségek

A fentiekkel véget értek a webáruház kötelező költségei. Van azonban pár olyan tényező, ami növelheti a kiadásainkat. Ezek az alábbiak.

Fotózás, stock fotók

A webáruház nyitólapja az ő kirakata, így nagy jelentőséggel bír.  Fontos a főoldalon szereplő kreatívok (slide-ok, esetleg bannerek) esztétikus minőségi megjelenése és az azon szereplő marketing üzenetek. Előfordulhat, hogy nem állnak rendelkezésre ide illő megfelelő minőségű vagy témájú promófotók. Ilyenkor a drágább megoldás egy fotós megbízása, de a legtöbbször célszerűbb kreatívkodni és fizetős stock fotókból dolgozni. Én forrásnak az alábbi oldalt javaslom leginkább:

https://www.dreamstime.com/

 

Itt fotónként 4000-5000 Ft-tal számolhatunk.

 

A termékpalettánk fotóit nyilván már nem vehetjük meg, így ez egy kritikus kérdés. Sok ügyfelem oldotta meg jó minőségben saját maga a fotózást.Ha így döntünk, szükséges egy egyszerűbb felszerelés, meg persze jó sok türelem. Természetesen a profi szakember megbízása jelenti a legjobb, de legköltségesebb megoldást.

Bankkártyás fizetés ára

A bankkártyás fizetés egyre inkább teret hódít, így ez az az opció, amit legelsőként ajánlok az áruház fejlesztéséhez. Itt több költség merül fel. Miután választottunk egy megbízható fizetés szolgáltatót, először szerződnünk kell velük. Itt számolhatunk nagyságrendileg egy 30 000 Ft körüli költséggel. A Prestashop kínál kiegészítőket a különféle fizetési rendszerekhez. Példaképpen az általam ajánlott SimplePay 30 €-os kiegészítővel illeszthető, míg a Barion-os modul 90 €.

Esetleges egyéb kiegészítők, finomhangolások

A fizetési megoldásokon kívül rengeteg más kiegészítőt vehetünk a Prestashophoz, de a legtöbb esetben ezekre nincs szükség. Az alap funkciókészlet rendkívül gazdag, el leszünk vele egy ideig. Amikor az áruház már prosperál, érdemes lehet számlázót illeszteni vagy speciálisabb marketing megoldásokat kipróbálni. Az árak széles skálán mozognak, jellemzően a 30-200 € nagyságrendben.

Marketing költségek

Összegezhetjük, hogy most már egy modern és hatékony webáruház felépítése nem egy fájdalmas és drága folyamat. Itt azonban a történetnek nincs vége. A hatékony értékesítéshez bele kell tanulni az online marketingbe. Bár ez inkább sok tanulással és munkával jár, itt is lesznek költségeink.

 

A Google keresési listájában való szponzorált megjelenés, a Google Adwords használata megkerülhetetlen a sikerhez vezető úton. Itt a költségvetés nagyon széles skálán mozog, de sok ügyfelem már havi 10 000 Ft-os nagyságrendű összeggel komoly eredményeket ér el. Természetesen itt a kérdés megtérülés.

 

… de ez már egy másik történet.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.